خاطرات کاغذی

ببینید | انتقام اژدها

درحالیی که مردم کشور چین تحت سلطه چئو، پادشاه مستبد زمان، روزگار خود را تحت ظلم، ودر فقر و تنگدستی می ‌گذرانند، «لی ‌جی ‌فان» مشهور به «بروس‌لی» افسانه ‌ای است که به به‌عنوان یک جنگجوی قهرمان به مدد چشم سوم به گروهی از خدایان خوب کمک می ‌کند تا با تکیه بر هنرهای رزمی با شیاطین اهریمنی مبارزه کرده و آنها را شکست دهند.
کد خبر: ۱۴۵۶۲۹۷
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر
تعداد بازدید : 11

در ماجراهایی «انتقام اژدها» عناصری چون تاریخ، فولکلور، شخصیت ‌های اساطیری و افسانه افسانه‌های چینی با تخیل درهم آمیخته می ‌شود تا داستان این اثر در ژانریی مهیج و اکشن شکل بگیرد و با هم ترکیب می شوند.

تا به حال بروس لی را اینگونه ندیده بودید. در این انیمیشن کمیاب هنرهای رزمی، بروس لی افسانه ای به عنوان خدایی با چشم سوم زنده می شود که به گروهی از خدایان خوب کمک می کند تا چند شیاطین بد را شکست دهند.

انتقام اژدها، (با عنوان اصلی: Feng shen bang) که با نام تارزییکس (Tarzerix) نیز شناخته می ‌شود، محصول مشترک سال ۱۹۷۵ کشور تایوان و هنگ کنگ است.

این کارتون تک قسمتی که اولین فیلم انیمیشن رنگی تایوان به ‌شمار می ‌آید است که با عنوان «خدایان» (داستان خدایان چینی) بر‌اساس رمان چینی قرن شانزدهم و یکی از مهم‌ترین آثار بومی چینی در ژانر خدایان و دیوها (shenmo) نوشته شده در دوره سلسله مینگ (1644 ــ 1368) ( 1368 - 1644) تولید شده است.

چیه هو چانگ کارگردانی و چیانگ شن نویسندگی «انتقام اژدها» را برعهده داشته اند. این اثر توسط کمپانی  چونگهوا تولید شده است.

ببینید | انتقام اژدها

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها